Over ons  |  Contact  |  Sitemap |  Inloggen

Neem contact op


Telefoon
(020) 312 5250

Openingstijden
maandag t/m vrijdag 08:30 - 17:00


Is uw situatie gewijzigd?

Hebt u een doorlopend krediet? Dan hebt u een lening die veel flexibiliteit biedt. Zo kunt u tijdens de looptijd geld dat u hebt afgelost, steeds opnieuw opnemen tot aan de kredietlimiet. Het is wel belangrijk dat u voor ogen houdt dat u de lening op een bepaald moment moet terugbetalen. Daarom neemt uw financieel adviseur gedurende de looptijd van een doorlopend krediet op bepaalde momenten contact met u op om uw persoonlijke en financiële situatie opnieuw te beoordelen. Dit is nodig om te controleren of uw huidige lening nog goed aansluit. Geef veranderingen in uw persoonlijke situatie – denk aan gezinsuitbreiding of een verhuizing – daarom altijd direct aan uw financieel adviseur door.

Wat wordt er van u verwacht?

Om uw lening opnieuw te kunnen beoordelen, zijn de volgende documenten nodig:

  • uw meest recente loonstrook of - als u een uitkering hebt - de laatste uitkeringsspecificatie die u hebt ontvangen. Bent u zelfstandig ondernemer? Dan hebben wij uw jaarcijfers van de afgelopen 3 jaar nodig.
  • een kopie van het meest recente volledige bankafschrift met uw inkomsten en lasten. (Zie de toelichting hieronder.)

Hebt u de lening samen met iemand anders? Dan zijn deze documenten van u allebei nodig. Het is belangrijk dat u de documenten volledig aanlevert. Des te sneller krijgt u de uitslag van de herbeoordeling.

De gevraagde stukken kunt u opsturen naar uw financieel adviseur. De benodigde gegevens vindt u op uw maandoverzicht. Vermeld altijd uw contractnummer. Ook dit vindt u op uw maandoverzicht. U ontvangt vervolgens zo snel mogelijk een reactie.

Hoe gaat het verder?

Als uw financieel adviseur de gevraagde documenten heeft ontvangen, start hij met de herbeoordeling van uw lening. Ook voert hij een BKR-toetsing uit. Hij informeert u zo snel mogelijk over de uitslag: 

  • Past uw lening nog steeds bij uw financiële situatie, dan blijft die gewoon doorlopen. 
  • Past uw lening niet meer bij uw financiële situatie, dan zet uw financieel adviseur de opnamemogelijkheid van uw lening stop. Dit betekent dat u geen geld meer kunt opnemen. Vervolgens kijkt hij samen met u naar een passende oplossing.

Toelichting op het aanleveren van stukken

Binnenkort met pensioen
Gaat u binnenkort met pensioen? Download dan via www.mijnpensioenoverzicht.nl het overzicht met uw inkomsten vanaf uw AOW-leeftijd. Zie hieronder de instructie.

Instructie pensioenoverzicht downloaden

  1. Ga naar www.mijnpensioenoverzicht.nl
  2. Kies voor ‘Bekijk mijn pensioenoverzicht’, log in met DigiD en haal uw gegevens op. 
  3. Vul uw levenssituatie in en kies voor ‘Bekijk mijn pensioenoverzicht’. 
  4. Ga naar ‘Mijn pensioen straks’. 
  5. Ga naar het menu rechtsboven en kies voor ‘Download uw pensioenoverzicht.’

Waar moet het bankafschrift aan voldoen?
Stuur uw financieel adviseur het meest recente volledige bankafschrift met uw inkomsten en lasten toe. Het gaat om een afschrift van 1 hele maand, met tenaamstelling, begin- en eindsaldo en alle bij- en afschrijvingen. Selecties of doorhalingen zijn niet toegestaan.
Klik hier om de instructies per bank te openen.