Over ons  |  Contact  |  Sitemap |  Inloggen

Neem contact op


Telefoon
(020) 312 5250

Openingstijden
maandag t/m vrijdag 08:30 - 17:00


Beheren lening


Hoe kan ik geld opnemen?

Hebt u een doorlopend krediet? Dan kunt u per keer een bedrag opnemen van minimaal € 100.
Dit kan op verschillende manieren:
• door te bellen naar (020) 312 52 50.
• door een e-mail te sturen naar info@denederlandsevoorschotbank.nl .

Hoe kan ik mijn rekeningoverzicht bekijken?
Klanten met een doorlopend krediet ontvangen maandelijks omstreeks de 10e dag van de maand een maandoverzicht en één keer per jaar een jaaropgave.
Klanten met een persoonlijke lening ontvangen één keer per jaar een jaaropgave.

Hoe kan ik een (schriftelijk) inlossaldo opvragen?
U kunt het inlossaldo opvragen door een brief of mail te versturen. Onze contactgegevens vindt u in de rubriek Contact.Ook is het mogelijk een inlossaldo op te vragen via uw tussenpersoon.

Wanneer vindt de incasso van mijn kredietovereenkomst plaats?

De incassodatum is afhankelijk van de voorkeur die u hebt aangegeven bij het afsluiten van het krediet. Dit kan zijn op de 12e/18e/25e of voorlaatste werkdag van de maand.

Op welke manier kan ik extra aflossen?
U kunt op twee manieren een betaling aan De Nederlandse Voorschotbank doen.
• U kunt het geld overmaken naar bankrekeningnummer NL 13 ABNA 0747 475 245 ten name van De Nederlandse Voorschotbank B.V. in Amsterdam. Vergeet niet hierbij uw overeenkomstnummer te vermelden. Voor betalingen vanuit het buitenland hebt u ook een BIC nodig: ABNANL2A.
• U kunt betalen via iDEAL. Ga hiervoor naar de rubriek Onze producten/Betalen via iDEAL . U komt vervolgens op de iDEAL-pagina van De Nederlandse Voorschotbank terecht. Vul uw gegevens in en klik op Betalen. Daarna komt u in de iDEAL-betaalomgeving. De rest wijst zich vanzelf.
Let op: boetevrij extra aflossen kan alleen als u een doorlopend krediet hebt. In andere gevallen kost dit geld. De hoogte van de boete is wettelijk gemaximeerd.


Wanneer kan ik Mijn dossier gebruiken?

  • U kunt uw saldo, maandoverzicht en jaaropgave op werkdagen bekijken tussen 8.00 en 22.00 uur.
  • Alle andere functionaliteiten zijn 24 uur per dag beschikbaar.


Wijzigingen doorgeven


Hoe kan ik mijn kredietovereenkomst beëindigen?
U kunt uw kredietovereenkomst beëindigen door een brief te sturen naar De Nederlandse Voorschotbank B.V. postbus 855, 1000 AW AMSTERDAM of een e-mail te sturen naar info@denederlandsevoorschotbank.nl .

Hoe snel worden mijn verzoeken/wijzigingen behandeld?
Wij streven ernaar om uw verzoeken/wijzigingen binnen 5 werkdagen af te handelen.

Hoe kan ik een overlijden doorgeven?
Een melding van overlijden kunt u per post of via e-mail aan ons doorgeven. Bij dit verzoek moet een kopie van de overlijdensakte worden bijgevoegd. Een melding van overlijden moet binnen 12 maanden na het overlijden aan ons zijn doorgegeven. Wij streven ernaar u binnen 10 werkdagen schriftelijk te informeren over de afwikkeling van de kredietovereenkomst.

Kan ik mijn kredietovereenkomst ontbinden?
Dat kan. Wij moeten een dergelijk verzoek binnen 14 dagen na de contractdatum hebben ontvangen. Als u hiervoor kiest, moet u het bedrag dat u uit het krediet hebt opgenomen én de rente die u voor dit bedrag verschuldigd bent, terugbetalen. Het gaat hierbij om de periode die ligt tussen de eerste opname en de datum van algehele inlossing.

Op welke manier kan ik mijn limiet aanpassen?
Een limietverhoging regelt u via uw tussenpersoon. U moet daarvoor een nieuwe aanvraag doen. Een limietverlaging kunt u zelf schriftelijk aan ons doorgeven. Stuur hiervoor een brief naar De Nederlandse Voorschotbank B.V., Consumentenservice, postbus 855, 1000 AW Amsterdam. U kunt ook mailen naar info@denederlandsevoorschotbank.nl .

Kan ik mijn termijnbedrag aanpassen?
Een verhoging én een verlaging van uw termijnbedrag moet u schriftelijk of per e-mail bij ons aanvragen. Bij een verhoging en een verlaging moet het termijnbedrag minimaal 1,5% van de limiet zijn.

Is het mogelijk om de incassodatum te veranderen?
Ja, dat kan. Voor een doorlopend krediet kunt u kiezen uit de 12e/18e/25e en voorlaatste werkdag van de maand. Voor een persoonlijke lening is iedere dag van de maand mogelijk. U kunt de incassodatum via deze website wijzigen. Klik hier.

Hoe kan ik een adreswijziging doorgeven?
U kunt een schriftelijk verzoek indienen, inclusief een kopie van de voor- én achterkant van een geldig legitimatiebewijs (paspoort, rijbewijs of identiteitskaart) én een originele handtekening.
Klik hier voor het wijzigingsformulier

Kan ik het nummer van mijn tegenrekening aanpassen?
Dat kan alleen schriftelijk. U moet hierbij een kopie van een bankafschrift/bankpas, een kopie van de voor- én achterkant van een geldig legitimatiebewijs (paspoort, rijbewijs of identiteitskaart) en een brief met originele handtekening meesturen. Als er sprake is van twee contractanten, moeten beiden het verzoek ondertekenen en een kopie van het legitimatiebewijs aanleveren.
U kunt uw verzoek sturen naar De Nederlandse Voorschotbank B.V., Consumentenservice, postbus 855, 1000 AW Amsterdam.

Ik betaal momenteel met acceptgiro’s. Is het mogelijk om deze betaalwijze om te zetten naar automatische incasso?
Dit is mogelijk. Stuur hiervoor een brief naar De Nederlandse Voorschotbank B.V., Consumentenservice, postbus 855, 1000 AW Amsterdam. U kunt ook mailen naar info@denederlandsevoorschotbank.nl .